Międzyszkolne Koło Naukowe Oswoić Muzeum
Dotacja Biura Kultury m.st. Warszawy
I edycja – umowa KU/B/VII/1/1/52/08
Prowadzący: mgr Łukasz Zaremba
Miejsce: Akademia Sztuki i Kultury, al. Jana Pawła II 36 c, muzea warszawskie
Strona www.sztuka-edukacja.org.pl
V. Muzeum Powstania Warszawskiego
7 listopada – zwiedzanie muzeum
Pierwsza część – zwiedzanie muzeum.
Na spotkanie zaprosiliśmy także uczestników Międzyszkolnego Koła Retoryki.
Po muzeum oprowadzał Karol Kłosiński, tegoroczny maturzysta 21 SLO i wolontariusz Muzeum Powstania (był to jego debiut w roli przewodnika). Spotkanie filmowali uczniowie drugiej klasy 21 SLO.
Druga część – dyskusja.
Muzeum Powstania Warszawskiego uchodzi za najnowocześniejsze muzeum w Polsce. Niezwykle szybko i sprawnie zbudowane, jeszcze skuteczniej rozreklamowane, posiada przemyślaną konstrukcję i ideę przewodnią. To multimedialna (dosłownie: tworzona w wielu mediach) wypowiedź o wydarzeniu historycznym, któremu nie tylko stara się przywrócić pamięć, ale więcej: uczynić je jednym z podstawowych mitów narodu polskiego.
W trakcie dyskusji staraliśmy się przyjrzeć, jak to muzeum jest skonstruowane, czemu taka konstrukcja może służyć, na jakich relacjach się opiera, jakie wyklucza; jak czujemy się w takim muzeum, na co zwracamy uwagę i dlaczego.
W trakcie dyskusji staraliśmy się przyjrzeć, jak to muzeum jest skonstruowane, czemu taka konstrukcja może służyć, na jakich relacjach się opiera, jakie wyklucza; jak czujemy się w takim muzeum, na co zwracamy uwagę i dlaczego.
Muzeum Powstania Warszawskiego gościło połączone grupy naszych Międzyszkolnych Kół: Oswoić Muzeum i Retoryki. Gościliśmy też uczniów z 37 gimnazjum, z ul. Niskiej.
Zajęcia prowadził Łukasz Zaremba, ale po muzeum oprowadzał Karol Kłosiński, tegoroczny maturzysta 21 SLO i wolontariusz Muzeum Powstania (był to jego debiut w roli przewodnika). Spotkanie filmowali uczniowie drugiej klasy 21 SLO.
14 listopada
Druga część – dyskusja.
Muzeum Powstania Warszawskiego uchodzi za najnowocześniejsze muzeum w Polsce. Niezwykle szybko i sprawnie zbudowane, jeszcze skuteczniej rozreklamowane, posiada przemyślaną konstrukcję i ideę przewodnią. To multimedialna (dosłownie: tworzona w wielu mediach) wypowiedź o wydarzeniu historycznym, któremu nie tylko stara się przywrócić pamięć, ale więcej: uczynić je jednym z podstawowych mitów narodu polskiego.
W trakcie dyskusji staraliśmy się przyjrzeć, jak to muzeum jest skonstruowane, czemu taka konstrukcja może służyć, na jakich relacjach się opiera, jakie wyklucza; jak czujemy się w takim muzeum, na co zwracamy uwagę i dlaczego.
W trakcie dyskusji staraliśmy się przyjrzeć, jak to muzeum jest skonstruowane, czemu taka konstrukcja może służyć, na jakich relacjach się opiera, jakie wyklucza; jak czujemy się w takim muzeum, na co zwracamy uwagę i dlaczego.