Dzisiaj jest piątek, 19 kwietnia 2024 r.
Imieniny: Adolf, Leon, Tymon

Znane i nieznane - spacer 29.04.2014

Na Placu Zamkowym spotkaliśmy się z uczniami Społecznego Gimnazjum nr 99 STO i ich nauczycielem historii - panem Andrzejem Turbiaszem, a byli to: Michał Geneja, Maciej Grzybowski, Krzysztof Kalisiak, Katrzyna Ostręga, Grzegorz Rogalewski, Tomasz Saluda, Piotr Szydłowski, Andzrej Turbiasz, Jakub Zabrzycki. Była też z nami Małgorzata Kozak z Gimnazjum nr 19 im. Bolesława Prusa oraz uczniowie 21 SLO im. Jerzego Grotowskiego.

O kolumnie Zygmunta opowiedziała uczennica klasy drugiej 21 SLO - Ludwika Schwerin.

Na dziedzińcu Zamku Królewskiego o jego dziejach opowiadała Weronika Wysińska.

Do katedry podeszliśmy od strony Kanonii, tam stojąc przed prezbiterium wysłuchaliśmy referatu tegorocznego maturzysty 21SLO - Jana Kowalskiego.

We wnętrzu katedry obejrzeliśmy nagrobki marszałka Małachowskiego, książąt mazowieckich i inne ciekawe elementy wystroju i wyposażenia kościoła.

Stoimy przy ulicy Świętojańskiej, naprzeciwko kościoła Jezuitów, o którym mówi Dominika Wrońska (21SLO). Potem poszliśmy na rynek Starego Miasta, o którym referat wygłosiła Maria Kujawska (21SLO). Pan Andrzej Turbiasz  opowiedział o wydarzeniach historycznych związanych z tym miejscem.

We wnętrzu barbakanu słuchamy Mai Dziechciarz (21SLO), która opowiada nam o murach obronnych Warszawy.

Po kościele św. Jacka oprowadzała nas Anna Pięcek (21SLO).

Na Nowym Mieście referat o rynku i kościele Sakramentek wygłosiła Lena Jaworska (21SLO).

Do jednego z najstarszych gotyckich kościołów Warszawy zaprowadziła nas Magda Chmielowska (21SLO).

Wiktoria Rybak (21SLO) wygłasza referat ze szczytu schodów kościoła Paulinów.

Pod pomnikiem Małego Powstańca pani Krystyna Sulkiewicz opowiedziała o dziejach pomnika i walkach na Starym Mieście w czasie powstania warszawskiego.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się przed pomnikiem Jana Kilińskiego. Ostatnim punktem programu było zwiedzanie wnetrz Zamku Królewskiego. W Sali Rycerskiej uczniowie gimnazjum wygłosili referaty o wydarzeniach przedstawionych na obrazach Marcella Bacciarellego.
Powered By RiseNet CMS © 2024

luxusreplica uhren rolex replica orologi replica www.aaauhren.de